Avui dia, a l’era digital, tot el món té accés a la informació, açò vol dir, connexió a Internet, televisió, premsa i demés. Si estar “connectat” és una cossa tan corrent, per què no traure-li el màxim benefici? Amb això, volem dir, introduir a l’aula les noves tecnologies, és a dir crear un nou model d’educació. Però, aquesta proposta a banda de tindre molts i molt bons avantatges, també presenta inconvenients.
Per una banda, hauria més comunicació entre els mestres i els seus alumnes, i entre els pares i els mestres. Els mestres mitjançant l’Internet podrien ajudar i donar consells als seus alumnes sense haver d’esperar a la següent sessió, així com els pares tindrien la possibilitat de fes un seguiment de la tasca diària dels xiquets. A més, aquest nou model permetria reduir a gran escala la quantitat de paper que s’utilitza.
D’altra banda, trobem alguns aspectes desfavorables com podrien ser: la falta de formació per part de mestres i pares a l’hora de utilitzar les noves tecnologies, les possibles distraccions a l’aula amb l’ordinador i la possibilitat de perdre els archius acadèmics per una averia.
En conclusió, que les noves tecnologies són tan presents a tot arreu que és inevitable que s’introdueixen a l’aula. La idea de que l’Internet es puga barrejar amb l’educació crea noves possibilitats de comunicació. Però abans de tot això cal que solucionem els problemes que encara té el nostre sistema educatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada