Estem a una comunitat amb un gran avantatge per parlar dues llengües, però no ens referim no més a la “originalitat” de tindre la nostra pròpia llengua, sinó també cognitivament. Un estudi de la Universitat Jaume I a Castelló, demostra que les persones que són bilingües obtenen millories i no únicament lingüístiques sinó també cognitives. Estes persones tenen més agilitat al cervell perquè les accions de la parla es fan totes des de la mateixa part d’aquest mentre que els monolingüistes el fan de diferents.
Centrant-nos un poquet més amb el tema educatiu i l’escola, aquest mateix estudi ha demostrat que quan més jove és el xiquet aprendrà la llengua amb més rapidesa i menys esforç. Per això el sistema escolar valencià compta amb tres programes educatius per a la immersió lingüística, actualment en són tres: Programa d'Incorporació Progressiva ,la llengua predominant es el castellà i amb sort una o dues assignatures son en valencià. Programa d'Ensenyament de Valencià, la llengua predominant es el valencià i el castellà sols apareix a assignatures com “lengua castellana” està pensada per a valencianoparlants) Programa d'Immersió Lingüística(està molt relacionada amb l’anterior però, pensada per a castellanoparlants) (PIP, PEV i PIV respectivament)
Aprofitant la quantia de beneficis i facilitats que porta l’aprenentatge d’altra llengua que no és la materna, com es que encara es pensa que la immersió lingüística és sols d’educadors i lingüistes? Cal que els pares també s’involucren al tema ja que el seus fills són o seran els que rebran eixa educació.
Agrairia la vostra col·laboració aportant les vostres opinions com a comentaris de l’entrada.
Un Salut.
S’entén per immersió lingüística el programa d’ensenyança d’una segona llengua la qual alguna de les matèries escolars (o totes) s’estudien en una llengua que no es la que primera llengua dels estudiants. L’objectiu últim d’un programa d’immersió es que els aprenents siguen competents en dues llengües, és a dir, siguen bilingües. D’aquest mode es crea a l’aula un context d’adquisició, en el qual la segona llengua s’utilitza comunicativament en activitats acadèmiques, practicant les diferents destreses lingüístiques en textos i temes propis de l’assignatura en qüestió.
per a concluir, una bonica cançó de Joan Masdeu i Beth
http://adf.ly/d7krg
per a concluir, una bonica cançó de Joan Masdeu i Beth
http://adf.ly/d7krg
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada